19 august 2008

Retezat 2008

Ziua 1: Ohaba de sub piatra - Carnic - Pietrele

Dupa o noapte aproape nedormita, petrecuta intr-un accelerat fara lumina, cu 8 oameni si cativa (nici nu vreau sa stiu cati) gandaci in compartiment am ajuns in Petrosani. Rupti de oboseala ne-am suit intr-un personalul in care am reusit in fine sa dormim un pic. Spre usurarea noastra la Ohaba de sub Piata ne astepta microbuzul. Asa ca la ora 10:30 eram deja la Carnic. De aici pana la Pietrele doar o aruncatura de bat... de vreo doua ore :) Ne-am cazat la o casuta (inca sunt in stare destul de buna) si am pus coltu-n perna... si ne-am mai trezit seara pentru a ne delecta cu bunatatile locului.




Ziua 2: Pietrele - Valea Rea - Portile inchise - Galesu - Taul dintre brazi - Pietrele

Vecinii nostri de casuta s-au trezit la 7 ca la 8 sa plece pe traseu asa ca, vrand - nevrand, la ora 9 plecam si noi de la Pietrele. Am ratat intrarea in traseu asa ca am ajuns pana la Gentiana si de acolo am coborat spre Valea Rea. Am aflat a doua zi ca vor sa inchida accesul turistic in aceasta vale si de aceea nu au mai reinnoit marcajele... ideea nu e chiar rea tinand seama de numarul mare de turisti, dar cu stanele cum ramane? Nu de alta dar, in partea superioara a vaii, un cioban lua jneapan uscat pentru foc si oile pasteau in voie. Oare turistii strica atat de mult?



Din Valea Rea am urcat spre Saua Zanoagelor si de acolo in sus. Asta cred ca e Taul Adanc...



Punctul de mare interes al traseului era Portile Inchise. Nu mai fusesem pe acolo si auzisem ca e unul dintre cele mai frumoase trasee din Retezat... nu am fost dezamagiti.



Am admirat taul Tapului indelung.



Din cat mai multe unghiuri.



Ca apoi sa coboram prin ceata la Galesu.



Am ocolit un pic spre Taul dintre brazi. Nu se putea sa il ratam.



Si ne-am intors la Pietrele obositi dar relaxati.

Va urma

5 comentarii:

Anonim spunea...

Pe acest blog se posteaza, inca o data (nu vreau sa fac inventarul cel o mie de greseli), informatii false. Corect a fost ca in acceleratul de dus erau putini gandaci si s-a dormit mult. Faptul ca unul (doi-trei) dintre pasangeri a fost atacat de un gandac amarat si apoi din cauza fricii nu a putut dormi nu este relevant. Unii au dormit foarte bine

Anonim spunea...

Acum sa corectam si informatiile legate de ziua 2. Sa fie clar ne-am trezit la Pietrele nu la Gentiana. Ne-am culcat la Pietrele, ne-am trezit la Pietrele. Ca altfel se sugereaza...
Faptul ca am ales poteca de la Gentiana a fost un act de vointa constienta. Liberul arbitru ne-a urmarit in permanenta si cum incercam sa iesim in ofsaid (recte in tufisurile de afine) cum scotea cartonasu. Problema e ca uneori a fost ceata si nu era clar in ce tufis ne aflam. Da!? Iar "ala_negru" a crezut ca Portile Inchise sunt niste porti puse pe creasta unde se plateste bilet la Salvamont. Nu i-a trecut prin cap ca sunt in era tehnologiei si biletul se opreste prin wireless din reteaua bancara.

Laura Florea spunea...

OMG... iar aberezi rau. Unde am sugerat ca am dormit la Gentiana? cat despre afine si porti... de-aia te grabeai asa? iti era ca nu mai prinzi bilet?

Anonim spunea...

Oricum ar fi, masivul este superb iar fotografiile excelente.

Laura Florea spunea...

Multumesc!!! :)