18 septembrie 2007

Torun

Sa va povestesc cum a fost la Torun (era mult prea puternic soarele asa ca pozele sunt cam...). Am tinut mortis sa ajungem acolo pentru ca lumea care a fost pe acolo a spus ca nu trebuie ratat si pentru ca este 'World Heritage Site' UNESCO inca din 1997. Intr-adevar a meritat.

Am luat trenul din Poznan si dupa trei ore lungi am ajuns in gara centrala din Torun care spre surpriza noastra era cam in camp. Ne-am uitat in jur si nici urma de oras asa ca am cautat repede o harta sau pe cineva care sa stie engleza. Am aflat ca trebuie sa mergem cu autobuzul vreo trei statii, ca orasul vechi e pe cealalta parte a fluviului Vistula. Am luat-o pe jos curiosi sa vedem si imprejurimile.



Dupa o plimbare de vreo 20 de minute am ajuns in centrul vechi al orasului.



Ca orice turist care se respecta si care nu prea calca prin biserici in propria tara am vizitat toate bisericile care ne-au iesit in cale.



Uitandu-te in jur te astepti ca locuitorii orasului sa arate asa:



si te astepti ca statuile sa prinda viata:



Dar in casele medievale, renovate sau nu, locuiesc oameni normali :)



Am vizitat si ruinele unui castel. Imaginatia mea a prins viata intr-un astfel de loc (am citit prea multe carti fantastice).



Oare cati cavaleri au trecut pe aici?



Iesind un pic din centrul vechi am dat peste un teatru proaspat renovat. O cladire care iti atragea atentia inevitabil.



Bineinteles ca ne-am urcat si intr-un turn pentru o privire de sus.



Sunt multe de vazut in Torun si putinele poze pe care le-am pus aici nu pot descrie frumusetea orasului.

2 comentarii:

Anonim spunea...

Prima observatie se refera la aia cu turistu si bisericile care e o preluare dupa Tudor Octavian. Care si el poate a auzit-o la altcineva.
A doua observatie se refera la imaginatia medievala. Stiati ca pe atunci lumea se spala rar (cam o dat pe luna). Plus cat de cald poa sa fie in interiorul unei armuri? Mama ce transpiratie. Iar bucata aia de turn (ma rog pentru cei ce au ochiul fin vor vedea in centru o baza de turn in mijlocul ruinilor castelului) in toata splendoare lui a fost gandit si ca ... nu spun ce ca stric tot farmecul.

Laura Florea spunea...

Mda... fiecare cu imaginatia lui...