11 septembrie 2007

Delft, Olanda

M-am intors din "concediu" asa ca e timpul sa povestesc... doar ca nu prea stiu ce, asa ca o voi lua cu inceputul. Primul episod: Delft. Un orasel mic si cochet, plin de canale si de pasari de apa, vestit pentru portelanul cel albastru cu alb (desi am aflat ca au si variante mai colorate).

In rest... mi s-a parut extrem de mic :( asa ca dupa cateva zile ma cam plictisisem ( noroc ca e Haga aproape... dar despre asta poate in episodul urmator).

Primaria arata frumos:


Si vis-a-vis de ea Biserica Noua (doar de pe la 1400 toamna):


Bineinteles ca am urcat in turn ca sa ne zgaim de sus la imprejurimi.


In caz ca va intrebati exista si Biserica Veche (asta e de pe la 1200 si ceva... Cornel stie anii). Nu! Nu este poza stramba! Turnul ala e foarte stramb.


Cu aceasta ocazie mi-am imbogatit colectia de poze la vitralii:


Singurii olandezi care nu vorbesc engleza


si care in plus mai si cersesc.


In rest nimic spectaculos... olandezii din partea asta a tarii sunt la fel de prietenosi... produsele de patiserie la fel de bune... Apropo de mancare: ne-au dus intr-un tur al orasului care a continut opriri la restaurante pentru a lua cina. Ideea e super misto daca nu ne-am fi simtit ca in reclama aia cu tipul care e ghid la muzeu si isi grabeste vizitatorii ca sa ajunga mai repede acasa. Dar nu despre asta vroiam sa vorbesc ci despre mancare. Primul fel: piept de rata (carnea taiata fasii si cred ca semi sau chiar cruda) cu zahar... al doilea fel: friptura de porc cu sos dulce... desert cam tot ce am vrut de la o ciocolaterie... va imaginati cum eram dupa acel tur? miam... miam...

Concluzia: Delftul merita vizitat in decurs de o zi (maxim doua). E fain sa te plimbi pe langa canele, sa bei o cafea in centru la o terasa (berile sunt foarte mici si foarte scumpe in schimb la cafea se pricep), sa hranesti ratele, sa te uiti pe geam si sa vezi cum trec lebedele prin fata casei, sa iti strambi gatul incercand ca vezi tot turnul bisericii, sa... cam atat.

2 comentarii:

Miron Brezuleanu spunea...

Vreun muzeu Vermeer (măcar casa unde a trăit)?

:)

Laura Florea spunea...

Cred ca am o poza si cu asta... sa caut... dar in muzeu nu aveau decat copii, originalele fiind in Haga si Amsterdam(cred).