01 august 2007

Iasi

Din diverse motive am ajuns in luna iulie de doua ori in Iasi. Impresii... sa o luam cu inceputul: drumul de 6 ore cu trenul (pe care l-am facut de 2 ori dus-intors) nu e nici pe departe o placere. Nu conteaza ca dai 70 si ceva de roni pe intercity ca tot nasol e. Prima oara am fost fericiti si am nimerit intr-o sageata albastra. Am cam dardait de frig din cauza aerului conditionat ceea ce a fost excelent avand in vedere ce a urmat. La al doilea drum dus din nou intercity... de data asta nu mai era sageata albastra si deci nu mai avea aer conditionat decat la clasa 1 (desi cand iti cumperi bilet esti asigurat ca exista aer conditionat si la clasa a doua). La clasa a doua doar ventilatie care nu facea fata. Fericirea si mai mare e ca nu se deschidea nici geamul deci am fiert in suc propriu. Cred ca nu are sens sa mai povestesc cum ne-am intors cu rapidul... macar se deschideau geamurile si pe langa caldura mai era si curent... asa imi trebuie daca merg cu trenul :(

Iasul... mai fusesem aici foarte rapid acum doi ani. Atunci erau cam toate cladirile importante in renovare... asa e si acum. Oare lucreaza la ele sau schelele alea sunt doar pentru sustinere? Cand vor termina de renovat Iasul va arata frumos.

Universitatea de pe Copou. Acolo inauntru sunt picturile lui Balasa... mie nu imi plac dar e chestie de gust... in schimb merita vazuta biblioteca... e spectaculoasa.



Daca stai destul de departe nu se vad schelele :) Asta e Mitropolia Moldovei si Bucovinei.



In curtea Mitropoliei au terminat renovarile.


Asta nu stiu ce e dar mi-a placut poza.


Iasul e plin de statui... pacat ca nu imi place istoria.


Muzeul de arta din Palatul Culturii merita vizitat. Daca aveti drum prin Iasi nu il ratati.



Iasule, ne vedem peste doi ani :)

Niciun comentariu: