20 august 2013

Amintiri din Florenta

Cativa prieteni nostalgici ma tot intreaba de ce nu mai scriu aici... am tot gasit motive: ca nu am timp, ca nu am poze care sa merite uploadate, ca nu am nimic de spus... adevarul e ca mi-a fost lene. Atat de lene ca nu am avut chef nici macar sa fac poze pe unde am umblat si ce poze am facut, le-am facut mai mult din obisnuinta de a cara aparatul dupa mine. Si totusi... voi mai face o incercare de a scrie aici, macar pentru acei prieteni care inca mai spera ca blogul asta nu a murit de tot.

Azi am revazut si selectat cateva poze din Florenta. A trecut aproape un an de cand am fost acolo si totusi amintirile sunt inca proaspete. Adevarul e ca nu ma asteptam sa-mi placa asa mult. Nu era pe lista mea scurta de orase de vizitat si am ajuns aici din intamplare (noroc cu conferintele care au loc in astfel de orase 'vestite' - orice ca sa atraga participanti platitori).


Am plecat cu ideea preconceputa ca e un oras aglomerat (a se citi plin de turisti aiuriti), cu arta care pe mine nu ma atrage. Am avut dreptate: e un oras in care te calci pe picioare cu o gramada de alti turisti aiuriti care se uita dupa orice altceva numai pe unde merg nu, arta nu mi-a placut in mod deosebit (prefer oricand pictori impresionisti - ce cliseu!). In plus turistii aia multi trebuie sa se inghesuie pe stradute inguste ca sa se uite la cladiri si piatete, sa se inghesuie la terase mici  si  mereu pline de oameni galagiosi ca sa apuce sa imbuce ceva rapid, sa aiba grija la buzunare, la scutere si la biciclete si la diversi vanzatori ambulanti care abia asteapta ocazia de a te pacali (si nu, acesti vanzatori ambulanti nu-s numai romani).




Culmea e ca Florenta mi-a placut chiar daca e asa cum ma asteptam. De ce? Cum? Nu-mi explic... poate pentru ca vinul casei e mereu bun si la terasutele la care am stat oamenii erau foarte atenti cu clientii; poate pentru ca majoritatea cladirilor si piatetelor sunt ingrijite; poate pentru ca turistii (ma includ si pe mine) sunt relaxati si mai gasesti si locuri unde nu multi din ei au ajuns si unde mai apuci sa respiri; poate pentru ca oricat de multi ar fi vanzatorii ambulanti, nu-s agresivi (nici macar in piete). Cert e ca m-as mai intoarce acolo daca as mai avea ocazia, chiar daca nu a fost totul excelent.



PS: sper sa revin curand cu impresiile din Barcelona.

Niciun comentariu: