02 martie 2009

Pe urmele lui Franz prin Viena

Am vizitat Viena in pas alergator pe urmele lui Franz. Cred ca ne-am depasit recordul personal la vizitat-viteza :) Vroiam sa vedem totul in 4 zile si apoi sa mergem si la Salzburg, dar cum planul de acasa nu se potriveste intotdeauna, la Salzburg nu am mai ajuns.

Prima vizita: Palatul Schönbrunn

O imensitate de palat care trebuia sa rivalizeze cu Versailles-ul francezilor, dar nu le-au ajuns banii... eh.. ghinion! Eu zic ca e impresionant chiar si asa. Se viziteaza numai o mica parte din camerele castelului, dar e destul cat sa iti faci o idee despre cum traiau imparatii si sa iti inchipui ce insemna sa locuiesti acolo. Mi s-a parut amuzant ca in camera de bal multe fete nu se puteau abtine sa nu danseze. Unii baieti in schimb se gandeau la ce fotbal se putea juca acolo :))



Gradinile mi-au placut enorm. Erau pline de zapada: mi-am si imaginat un sanius pe dealul din spatele castelului. Din poze am vazut ca si vara arata superb - daca va plac florile. Sus pe deal, cu vedere la palat/iaz si gradini/oras e o cafenea tare frumoasa pe dinafara (nu stiu cum e inauntru).



Tot aici e si gradina zoologica. Franz nu a vrut sa o viziteze, dar cica e foarte frumoasa. Poate data viitoare ajungem si acolo...


Muzeul de istorie a artei, Kunsthistorisches:

O cladire impresionanta a carei constructie a durat 20 de ani. Inca de la inceput scopul cladirii a fost acela de a gazdui colectiile de arta ale familiei de Habsburg. Fata in fata cu Muzeul de istorie a artei este o cladire identica in care se afla Muzeul de istorie naturala. Timpul era limitat asa ca am ales sa vedem arta (cei care au vazut si Muzeul de istorie naturala spun ca merita si acesta vizitat).



Recunosc ca in interiorul muzeului mi-a placut mai mult cladirea decat arta. Nu am putut insa ramane indiferenta la salile cu exponate de istorie egipteana, romana si greaca. Eu prefer impresionistii (pe care ii gasiti la muzeul Albertina), dar daca va plac picturile de Rubens, Raffaello, Velázquez, Caravaggio, Vermeer, acesta e muzeul pe care il cautati in Viena.



Franz s-a plimbat hai-hui pe strazile din centrul istoric. I-au placut:

cladirea parlamentului si statuia Pallas Athena - anul trecut au sarbatorit 90 de ani de la proclamarea republicii:



Teatrul National, Burgtheater:



primaria in fata careia in timpul iarnii e patinoar si vara se tin concerte in aer liber:



catedralele (sunt multe, diferite si deosebite): le-a admirat pe exterior, pe interior, s-a urcat in turn:



cladirea Operei de stat, Palatul Hofburg (unde a aflat cate ceva despre Sisi, a vizitat apartamentele regale si a vazut o gramada de servicii de masa), parcurile, strazile din centru unde la fiecare colt e cate o casa monument istoric etc.


Franz a si iesit un pic din centru. A vrut sa urce in turnul Dunarii: un turn mare si urat aflat pe insula Dunarii chiar langa United Nations Office (arhitectura moderna cu multe geamuri care nu i-a placut). I-a placut insa cafeneaua din turn pentru ca se rotea si in douazeci si ceva de minute vedeai o priveliste panoramica. Totusi cam departe de centru ca sa vezi ceva interesant.


Franz a vrut apoi sa vada cum traiesc oamenii in comuniune cu natura in oras. Asa ca a dat o fuga pana la casele Hundertwasser. Tare ciudate, dar vesele - fiecare apartament are culoarea lui. I-a placut ideea lui Hundertwasser de a construi ceva neregulat: fara colturi, cu dimensiuni diferite la orice privesti, cu arcade si stalpi strambi, cu podele valurite (inca se mai intreaba cum de nu se impiedica oamenii de acolo) si cu desene ce par facute de copii pe pereti.



Exista si un muzeu la KunstHaus:



I-a placut si vremea in Viena, ningea ca in povesti:



I-a placut restaurantul argentinian de vis-a-vis de opera, snitzelul vienez imens dar foarte fraged, ciocolata cu martipan :)

A fost dezamagit de turul cu autobuzul: Hop on - Hop Off. Stia de la Scot (scotianul) ca la Edinburgh merita acest tur. Asa ca l-a incercat si la Viena. Dezamagitor: ghid audio (poti dormi linistit cu vocea aceea monotona sunand in castile care ba merg, ba nu merg), viteza destul de mare pentru a putea admira ceva in jur si destul de scump. Mai bine cu autobuzul sau cu metroul vienez.


L-am prins in ultima zi in fata catedralei St. Stephan si i-am facut o poza: Franz va saluta din Viena

Niciun comentariu: